U skladu sa članom 53 Zakona o potvrđivanju Okvirnog sporazuma o partnerstvu između Evropske komisije i Crne Gore koju predstavlja Vlada Crne Gore o modelima sprovođenja finansijske podrške EU u Crnoj Gori u okviru Instrumenta za pretpristupnu podršku (IPA III) (,,Službeni list CG – Međunarodni ugovori“ broj 006/22 od 21. oktobra 2022. godine) i članom 3 Uredbe o izboru predstavnika nevladinih organizacija u radna tijela organa državne uprave i sprovođenju javne rasprave u pripremi zakona i strategija (Službeni list Crne Gore, br. 41/18), Ministarstvo evropskih poslova upućuje
JAVNI POZIV
nevladinim organizacijama
za predlaganje dva predstavnika/ce za člana/cu u Sektorskom nadglednom odboru Instrumenta pretpristupne podrške
Sektorski nadgledni odbor Instrumenta pretpristupne podrške (IPA) je nadležan za nadgledanje godišnjih i višegodišnjih programa koji se sprovode u indirektnom upravljanju, a finansiraju se u skladu sa IPA Uredbom, Uredbom za IPA II, i IPA III Uredbom, u okviru određenog sektora ili programa. Sektorski odbori za nadgledanje dužni su da izvršavaju sljedeće obaveze, uz pomoć izvještaja koje Upravljačko tijelo dostavlja uoči sastanaka:
- da razmatraju djelotvornost, efikasnost, kvalitet, koordinaciju i usklađenost u procesu implementacije programa;
- da analiziraju stepen napretka ka ostvarivanju ciljeva, dostizanju planiranih ishoda i rezultata, i ocjenjuju uticaj i održivost IPA III podrške, a da istovremeno osiguraju usklađenost sa dijalogom o politikama, relevantnim centralnim i regionalnim sektorskim strategijama, kao i višegodišnjim i regionalnim aktivnostima u državi korisnici IPA III podrške;
- da analiziraju godišnje izvještaje o sprovođenju, uključujući i finansijsku realizaciju programa;
- da razmatraju relevantne nalaze i zaključke, kao i predloge naknadnih korektivnih mjera koje nastaju kao rezultat kontrola na licu mjesta, postupka nadgledanja i evaluacije, kao i revizija, ukoliko su iste sprovedene;
- da razmatraju sva pitanja koja su od značaja za funkcionisanje sistema upravljanja i kontrole;
- da razmatraju sporna pitanja i operacije;
- da, ukoliko je neophodno, razmotre ili predlože izmjene i dopune programa i preduzimaju druge korektivne mjere kojima bi se osiguralo ostvarivanje ciljeva operacija i unaprijedila efikasnost, djelotvornost, učinkovitost i održivost podrške IPA III;
- da razmatraju mjere koje se preduzimaju u oblasti informisanja, promocije, transparentnosti, komunikacija i vidljivosti, shodno članovima 23 i 24.
Članovi Sektorskog nadglednog odbora IPA-e su predstavnici relevantnih nacionalnih organa i tijela države korisnice IPA III podrške, drugi zainteresovani subjekti, kao što su ekonomski, socijalni i partneri iz oblasti zaštite životne sredine i međunarodnih organizacija, međunarodne finansijske institucije i civilno društvo. Komisija, takođe, učestvuje u radu odbora.
Ministarstvo evropskih poslova, zbog nepotpune dostavljene dokumentacije zainteresovanih kandidata, obnavlja Javni poziv od 25. aprila 2023. godine i poziva nevladine organizacije čija je oblast djelovanja neki od sektora definisanih IPA III programskim okvirom:
- Vladavina prava, temeljna prava i demokratija
- Dobro upravljanje, usklađivanje sa pravnom tekovinom, strateško komuniciranje i dobrosusjedski odnosi
- Zelena agenda i održivo povezivanje
- Konkurentnost i inkluzivni rast
da dostave predlog za izbor dva predstavnika/ce za člana/cu u Sektorskom nadglednom odboru IPA-e.
Nevladina organizacija može predložiti samo jednog kandidata/kinju.
Više nevladinih organizacija može predložiti istog kandidata.
Nevladina organizacija može predložiti kandidata/kinju ukoliko ispunjava sljedeće uslove:
- da je upisana u registar nevladinih organizacija prije objavljivanja javnog poziva;
- da u statutu ima utvrđene djelatnosti i ciljeve u oblastima koje su u vezi sa pitanjem koje sagledava ili normativno uređuje radno tijelo;
- da se ne nalazi u registru kaznene evidencije;
- da je u prethodne tri godine, u vezi s pitanjem koje sagledava ili normativno uređuje radno tijelo, sprovela istraživanje, izradila dokument, organizovala skup ili realizovala projekat usmjeren na unapređenje stanja u određenoj oblasti;
- da je predala poreskom organu prijavu za prethodnu fiskalnu godinu (fotokopija bilansa stanja i uspjeha);
- da više od polovine članova organa upravljanja nevladine organizacije nijesu članovi organa političkih partija, javni funkcioneri, rukovodeća lica ili državni službenici, odnosno namještenici.
Kriterijumi koje treba da ispunjava predstavnik/ca nevladine organizacije u radnom tijelu:
- da ima prebivalište u Crnoj Gori;
- da ima iskustvo u oblasti na koju se odnosi pitanje koje sagledava ili normativno uređuje radno tijelo;
- da nije član organa političke partije, javni funkcioner, državni službenik, odnosno namještenik.
Predlaganje predstavnika/ce nevladine organizacije vrši se na Obrascu 2 propisanom Uredbom o izboru predstavnika nevladinih organizacija u radna tijela organa državne uprave i sprovođenju javne rasprave u pripremi zakona i strategija, koji se može preuzeti ovdje.
Dokumentacija koja se dostavlja uz prijedlog predstavnika/ce nevladine organizacije u radnom tijelu:
- dokaz da je nevladina organizacija upisana u registar nevladinih organizacija (fotokopija);
- fotokopija statuta nevladine organizacije;
- dokaz da je nevladina organizacija u prethodne tri godine, u vezi s pitanjem koje sagledava ili normativno uređuje radno tijelo, sprovela istraživanje, izradila dokument, organizovala skup ili realizovala projekat usmjeren na unapređenje stanja u određenoj oblasti, potpisan od strane lica ovlašćenog za zastupanje i potvrđen pečatom nevladine organizacije;
- dokaz da je nevladina organizacija predala poreskom organu prijavu za prethodnu fiskalnu godinu (fotokopija bilansa stanja i uspjeha);
- izjava lica ovlašćenog za zastupanje nevladine organizacije o tome da više od polovine članova organa upravljanja nevladine organizacije nijesu članovi organa političkih partija, javni funkcioneri, rukovodeća lica ili državni službenici, odnosno namještenici;
- fotokopija lične karte ili druge javne isprave na osnovu koje se može utvrditi identitet predstavnika nevladine organizacije u radnom tijelu;
- biografija predstavnika nevladine organizacije u radnom tijelu;
- dokaz o iskustvu predstavnika nevladine organizacija u oblasti na koju se odnosi pitanje koje sagledava ili normativno uređuje radno tijelo (stručni rad, sertifikat ili drugi dokument);
- izjava predstavnika nevladine organizacije u radnom tijelu da nije član organa političke partije, javni funkcioner, rukovodeće lice ili državni službenik, odnosno namještenik;
- izjava predstavnika nevladine organizacije da prihvata da ga ta nevladina organizacija predloži kao svog predstavnika u radnom tijelu.
Rok za podnošenje predloga je 10 dana od dana objavljivanja ovog poziva
(do 27. maja 2023. godine)
Popunjeni Obrazac za predlaganje predstavnika/ce NVO za člana/cu u Sektorskom nadglednom odboru IPA-e (u prilogu) i svu neophodnu dokumentaciju propisanu pozivom potrebno je dostaviti arhivi Ministarstva evropskih poslova na adresu:
Ministarstvo evropskih poslova
Bulevar Revolucije 15, 81000 Podgorica
sa napomenom: „Predlaganje kandidata/tkinje za člana/icu u Sektorskom nadglednom odboru IPA-e“.
Predlog kandidata/kinje za člana/icu u Sektorskom nadglednom odboru IPA-e biće razmatran samo ukoliko je dostavljen uz svu potrebnu dokumentaciju i u naznačenom roku.
Ministarstvo evropskih poslova će, u roku od sedam dana od isteka roka za dostavljanje prijedloga kandidata/kandidatkinja, na svojoj internet stranici objaviti listu kandidata/kandidatkinja koji su predloženi za članove/ice u Sektorskom nadglednom odboru IPA-e, sa nazivima nevladinih organizacija koje su ih predložile.
Na osnovu rezultata javnog poziva, Ministarstvo evropskih poslova će imenovati dva predstavnika/ce nevladinih organizacija za članove Sektorskog nadglednog odbora IPA-e.
Eventualna pitanja oko postupka predlaganja kandidata/kinje za člana/cu u Sektorskom nadglednom IPA odboru mogu se dostaviti na e-mail adresu: dragana.markovic@mep.gov.me ili telefon 020 481 304.
MINISTARSTVO EVROPSKIH POSLOVA