Dinamika sprovođenja ključnih reformi u oblasti obrazovanja u Crnoj Gori je dobra, što potvrđuje i činjenica da je među prvim zatvorenim poglavljima u pregovorima sa Evropskom unijom poglavlje 26, koje se odnosi na tu oblast, ocijenili su glavni pregovarač Aleksandar Drljević i šef predstavništva UNICEF-a u Crnoj Gori Osama Makavi Kogali.
Glavni pregovarač je upoznao Kogalija sa novom organizacijom Kancelarije za evropske integracije, kao i sa stanjem u procesu pregovora sa EU, istakavši da Crna Gora ima 31 otvoreno poglavlje, od kojih su tri privremeno zatvorena. Naglasio je da je obrazovanje izuzetno važna oblast, naročito sa aspekta planiranih mjera u okviru Programa pristupanja Crne Gore EU.
„Naši prioriteti su u ovoj oblasti usklađeni sa UN Agendom održivog razvoja do 2030, kojom je, kao jedan od ciljeva, definisano obezbjeđenje inkluzivnog i kvalitetnog obrazovanja i promovisanje mogućnosti cjeloživotnog učenja. Tom cilju stremi i Crna Gora, kroz svoje napore usmjerene u pravcu obezbjeđenja kvalitetnog obrazovanja za svu djecu“, istakao je Drljević.
Kogali je pojasnio da je misija UNICEF-a da, u saradnji sa nadležnim organima na nacionalnom i lokalnom nivou, ali i različitim društvenim akterima, teži tome da svako dijete ima srećno i bezbjedno djetinjstvo, uz prilike za ostvarenje punog potencijala, počevši od najranije životne dobi.
On je upoznao glavnog pregovarača sa namjerom UNICEF-a da sprovede sveobuhvatnu analizu u oblasti obrazovanja, sa fokusom na njegovu vezu sa reformom upravljanja javnim finansijama i programskim budžetom, kako bi se na vrijeme stvorili preduslovi za nastavak reforme obrazovanja u narednom periodu.
Kogali je istakao spremnost da, uz redovnu saradnju sa Ministarstvom prosvjete, unaprijedi partnerstvo i sa Kancelarijom za evropske integracije, posebno imajući u vidu sinergiju između dva važna razvojna procesa Crne Gore – pristupanja EU i ispunjavanja ciljeva Agende održivog razvoja do 2030.
SEKTOR ZA INFORMISANJE JAVNOSTI O EVROPSKOJ UNIJI
GENERALNI SEKRETARIJAT VLADE CRNE GORE